FISIOTERÀPIA

REHABILITACIÓ DE L’APARELL LOCOMOTOR

La fisioteràpia ofereix un ampli ventall de possibilitats de tractament per ajudar a la correcta funcionalitat i ergonomia de l’aparell músculoesquelètic alleugerint, millorant i corregint els patrons patològics que donen una clínica reiterativa i de difícil solució. Bàsicament l’acció dels nostres fisioterapeutes en aquesta àrea es situa en dos grans grups:

LESIONS POSTRAUMÀTIQUES
Mitjançant tècniques de mobilització, massatge, electroteràpia, exercicis terapèutics, embenaments i tapings... Recuperem el moviment de la part lesionada disminuint el dolor i recuperant el sistema muscular i lligamentós per que el pacient recuperi al màxim possible la capacitat de moviment i funció del cos.

DEFORMITATS DEL RAQUIS I GENERAL
Ajudant a corregir les deformitats en l’infant per tal d’evitar que quedin instaurades un cop sigui gran.
Reequilibri de l’escoliosi mitjançant exercicis musculars, electroestimulació, propiocepció, etc.
L’hiperlordosi cervical i lumbar es treballa per alleugerir el dolor i restablir la funcionalitat. En la hipercifosi dorsal es tracta la zona àlgica i s’elastifica la zona dorsal, aconseguint a més un guany important en la capacitat cardiorespiratòria de l’individu.
Pel que fa a les extremitats inferiors, la fisioteràpia tracta els components de rotació dels ossos del peu i les seves angulacions patològiques (peu buit o pla), també els genolls endins o enfora, intentant millorar el dolor i restablint la funcionalitat disminuïda o perduda per tal d’evitar l’aparició d’altres patologies provocades per la hiperpressió com l’artrosi prematura. En les extremitats superiors tractem deformitats en espatlles, colzes i mans, que n’impedeixen la correcta mobilitat.