OSTEOPATIA

Ciència terapèutica basada en un coneixement precís de l’anatomia i de la fisiologia del cos humà. Utilitza els mitjans necessaris de diagnòstic amb l’objectiu de trobar les disfuncions que provoquen una alteració de l’equilibri de la salut.

Busca bàsicament reequilibrar l’esquelet, els músculs i els lligaments donant gran importància a la columna vertebral i observant la seva interdependència amb òrgans i sistemes fisiològics i recuperant la seva mobilitat fisiològica.

L’orígen del trastorn es troba, sovint, lluny de la zona dolorosa. Un esquinç de turmell mal curat pot ser el causant, més tard, d’un mal d’esquena.

Quan apareix una lumbàlgia, calmar el dolor no és suficient, s’ha de restaurar i sobretot millorar la mecànica vertebral, per a que les crisis no reapareixin amb un simple mal gest.

Aquesta harmonia vertebral permet un bon funcionament fisiològic de la columna i evita les recaigudes.

L’osteopatia pot tractar diferents tipus de dificultats estructurals, mecàniques i anormalitats adquirides com a conseqüència d’accidents, estrés i altres causes que poden provocar dolor o altres símptomes a ossos, músculs, lligaments i càpsules, i que poden afectar per compressió mecànica o reflexes nerviosos a altres sistemes, com l’endocrí, nerviós, circulatori, respiratori, digestiu, etc.
Pel seu diagnòstic es realitza una exploració en la que
s´hi inclou una anàlisi postural. El tractament està basat en una pràctica manual no traumàtica ni dolorosa que inclou mobilitzacions articulars, tècniques de inhibició muscular, tècniques d’energia muscular i manipulacions, entre d’altres.

Podem tractar diferents patologies, com l’hèrnia discal, tortícoli, dolor lumbar, cefalees d’orígen cervical, mal d’esquena, artrosi, tendinitis, dolors musculars i alteracions posturals durant el creixement o edat adulta, problemes menstruals, restrenyiment, hèrnia d’hiatus, sinusitis, deficiències neuromotrius infantils i traumatismes (fuetada cervical, esquinços de lligament ...).